کد خبر: ۱۶۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

 مبادا دنیا را بر آخرت ترجیح دهید

 شهید حسنعلی رحمانیان در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: دوستان و آشنایان مبادا در خواب غفلت و در رختخواب ذلت بمیرید، مبادا دنیا را بر آخرت ترجیح دهید، مبادا امام را تنها بگذارید، همواره هوشیار و در صحنه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید حسنعلی رحمانیان بیست و پنجم تیرماه ۱۳۴۴ در خانواده‌ای متدین در جهرم به دنیا آمد و در دامان پاک پدری دلسوز و مادری مهربان رشد و تربیت یافت. 

وی پس از گذراندن دوره کودکی وارد عرصه علم و دانش شد و دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت، با آغاز انقلاب همراه با مردم در تظاهرات شرکتی فعال داشت. 

پس از پیروزی انقلاب وارد دوره تحصیل دبیرستان می‌شود که با آغاز جنگ تحمیلی عراق هم‌زمان می‌شود و او که احساس مسئولیت می‌کرد، درس را رها نموده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌گردد و در کنار سایر رزمندگان در عملیات بزرگی شرکت می‌کند و سرانجام پس از سال‌ها رشادت و جهاد خالصانه در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۲/۵/۱ در عملیات والفجر ۲ در منطقه عمومی پیرانشهر جان به جان‌آفرین تسلیم نموده و به خیل شهدا می‌پیوندد.

 مبادا دنیا را بر آخرت ترجیح دهید

وصیت شهید: 
 این بنده حقیر بنا به دستور قرآن مجید، پیامبران، امامان علیه‌السلام و به فرمان رهبر بزرگوارم، احساس مسئولیت کردم و با فکر و اندیشه و با هدفی معین برای پاسداری از خون شهدا به سوی جبهه‌ها روانه گشتم تا قدمی در راه خدا و خدمتی به اسلام عزیزکرده باشم. 

خواهران و مادرم، زینب‌وار زندگی کنید و همچون کوه مقاوم و استوار باشید و از یاد و نام خدا غافل نشوید، برادران و پدرم، حسین‌وار زندگی کنید و در راه خدا از جان و مال خود دریغ نکنید.

 دوستان و آشنایان مبادا در خواب غفلت و در رختخواب ذلت بمیرید، مبادا دنیا را بر آخرت ترجیح دهید، مبادا امام را تنها بگذارید، همواره هوشیار و در صحنه باشید، دانش‌آموزان عزیز درس بخوانید و مطالعه کنید که کشور در آینده به شما نیاز دارد.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان